Waarbij verbruik je meer water?

Waarbij verbruik je nou meer Water?

* Als ik de bad half vul met warm water OF als ik 15 min onder de douche sta?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
Dat kun je heel makkelijk zelf meten. Vertel eerst al je huisgenoten dat ze geen water mogen gebruiken. Dus geen enkele kraan opendraaien en niet naar het toilet gaan. Dan lees je de stand van de watermeter af. Nu ga je ofwel in bad, ofwel onder de douche. Gewoon zoals je van plan bent. Daarna lees je opnieuw de stand van de watermeter af. Het verschil in beide standen is precies je waterverbruik. Nu weet je dus hoeveel water je badderen of je douchen kost.
Cryofiel
12 jaar geleden
Hierna moet je nog je huisgenoten vertellen dat ze weer naar het toilet mogen en dat ze weer water mogen gebruiken. ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar wij wonen in een flat.. en volgens mij hebben we geen watermeter :S
Cryofiel
12 jaar geleden
Hoe wordt dan bepaald hoeveel je moet betalen voor je water?

Het beste antwoord

Een normale douchekop geeft ongeveer 8 liter water per minuut. In 15 minuten verbruik ja dan dus zo'n 120 liter water.

Als je een bad "normaal vult" (dus lekker ondergedompeld erin liggen, maar niet afvullen tot uiterste het randje) gebruik je ongeveer 150 tot 200 liter water. In een half bad gaat dus 75 tot 100 liter water.

In een halfvol bad verbruik je dus minder water dan in 15 minuten onder de douche.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dus gewoon lekker badderen :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In een halfvol bad...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jij was me voor (;
Inderdaad je antwoord klopt ook +

Andere antwoorden (2)

Een kwartier douchen kost ongeveer 117 liter aan water. Een bad is normaal tussen de 80 en 100 liter water, daarbij verbruik je dus minder water.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je in je bad ook een douchekop hebt (wat volgens mij bij ieder bad zo is), dan kan je de stop in je bad dicht doen, en dan een kwartier lang het bad laten vollopen via de douchekop, dan weet je hoe vol je bad is. Dan weet je dus ook wat het meeste water verbruikt.